top of page
Search
  • Writer's pictureJudy Katzman

טיפים לחיזור אחרי גיל 50

אחרי 50 זה חמסה חמסה חמסה, אז לפניכם 5 טיפים:

1) היו  עצמכם-הגיע הזמן לוותר על ההתאמצות,  המסכות והמשחקים.אל תבזבזו זמן על אנשים שבמחיצתם אתם מרגישים אילמים, מצומצמים, מבוקרים, נשפטים ולגמרי לא  ״מפורגנים״.בחרו אנשים אוהדים, מפרגנים,מאפשרים, גמישים  וסבלנים.

2)שמרו על גבולות וגמישות - מצאו לעצמכם זמן ומרחב אישי , זמן זוגי , זמן משפחת המוצא  , וזמן למערכת  המתהווה. אל תתערבבו מהר מידי . כל אחד מהמשתתפים סביבכם מרגיש בתחרות, ורגיש למקומו ומיקומו המשתנה . היו מתחשבים רגישים וגמישים בעיקר בחגים. ולכן  השתמשו באינטואציה שהיא נחלת  כולנו. אותו ידע הפנימי הזה המבדיל בין בחירה נכונה ובחירה לא לנו .  זה בתוכנו , צריך רק להקשיב לבטן , היא יודעת לפני שהראש מבין.

3) ראו את התמונה הגדולה - כל אחד מגיע לקשר ולזוגיות אחרי 50 ,עם נסיון חיים, משפחה מורחבת, חויות, מטענים , ציפיות, משאלות לב,  ובעיקר רצון וכמיהה לפיצוי בפרק ב׳. לזכור שהיו חיים לפניך , לגלות גמישות, ורגישות,  בעיקר עם הילדים שלך ושל בן הזוג , אל תתערבו בהורות של בן הזוג , יש להם הורה וזה לא את / ה. זכרו ,הכל זה תהליך , ותהליך בא מהמילה הליכה - לא להאיץ תהליכים .למהר לאט!!!

4) תיאום ציפיות- שתפו את בן הזוג בציפיות שלכם לגבי המערכת שביניכם .  מה זה זוגיות בשבילך?, מה הייתי רוצה בפרק ב׳ מעצמי ומבן זוגי? מה עלי לעשות ומי עלי להיות על מנת להצליח הפעם ? כיצד ואם ניתן לסנכרן בין שתי המשפחות ?  

5) תקשורת מקרבת- היו  בהקשבה ונוכחות  בשיחה , לא לקפוץ למסקנות ותגובות , אל תתנו לבן הזוג הנוכחי לשלם עבור ״פשעי״ הקודם .


להשתמש בקול ברכות! זכרו: זה לא  מ-ה  אתם אומרים, זה  א-י-ך  אתם אומרים! המוסיקה שבקול - זה הכל!!! אל תשתמשו במילים למה, תמיד,  אף פעם, הן מילות ביקורת מזמינות עימותים.

4 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page